Får eller lamm....?

Äntligen har vi på allvar lyckats i köket - med en så enkel rätt som wok!



Efter ett mer eller mindre flummigt besök i mataffären (körde in i ett ställ med pasta och välte ut en kaka), skippade vi fikan och begav oss hem för att laga middag. Mätt och belåten nu!

Som vi nämnt innan har vi inte riktigt fått kläm på kvällsaktiviteterna här, men antar att livet här är ungefär som hem. Vi tränar, shoppar, tvättar.... osv... Till helgen har vi funderingar på att gå ut i Sydney. Har en tysk kollega som har lite halvt bjudit med oss (får kolla upp mer fakta i morgon), han har visst en massa vänner här i Aussieland. Kanske är ett tyskt lammkött bättre än en fåraherde? :-) Känns mest som den där idén med en fåraherde förföljer mig....

Nu väntar poolen och sen slapp på soffan!

Kramis!

Hanna

Ps. För er som är oroliga för oss i trafiken kan jag bara konstatera att det går riktigt lugnt och sakta! Idag blev jag till och med omkörd av en kille som bara skakade på huvudet.... Undra vad han menade med det? Är det 80 så är det 80!


Kommentarer
Postat av: Linda K

Hej!

Maten ser ju riktigt god ut, som ngt ni skulle kunnat laga hemma i Sverigeland!

Utgång i Sydney är väl ett klart måste men håll ni er till svenskt lammkött, vill ju att ni ska komma hem igen:)

2008-09-23 @ 13:46:28
Postat av: Helene K

Hej tjejer,

Imponerad av er matlagning - ser kanon ut. Angående folket på kontoret: Jag visste det... Inte kunde ni få roligare kollegor i Aussieland ;) Lite kul, och sjuk, humor från kontoret. (Hände idag) Fick ett mail från Günther:

Rubrik: LP walk behind roller either or



Meddelande:

Hi Helene,



do we have some stock to be sold off for that kind of equipment?

If yes give alarm.



Thank you



Hilda och jag letade upp en stor bild på en rotating beacon som vi skickade... Han sa ju att vi skulle larma... Sjuk humor eller vad?! Hilda och jag skrattade så vi grät..



Ta det lugnt med lammköttet.



Kram!!!

2008-09-23 @ 18:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0