Fredagen den 13

Märkte jag just att det var. Alltså har jag inte råkat ut för några större missöden eller olyckor, för hade jag gjort det hade jag ju konstaterat tidigare att det är den så kallade "otursdagen" idag.

Sedan jag lämnade jobbet och tagit mig hem till Dee Why genom ett spöregn har jag hunnit med en del. Det blev matinköp och idag kändes det lite bättre än vanligt att spendera pengar i mataffären. Coles skänker nämligen all dagens vinst till brandoffren i Victoria, det är för en god sak helt enkelt och då ska man ha spenderbyxorna på.

En maskin tvätt har jag fått klar och dessutom står middagen i ugnen. Idag lagar jag potatisgratäng med ost och annanas gratinerade kotletter. Hoppas det blir gott. Kanske blir det ett glas vin till middagen? Sen ska det bara mysas i soffan.

Imorgon ska jag baka scones till frulle sen blir det ett besök i Warringah mall för lite shopping. kanske ett stopp på gymmet för en tur på löparbandet? kanske inte, tror att jag kanske håller på att bli sjuk så vi får se hur det känns imorgon. Sen ska jag nog städa så det är klart och då kan jag med gott samvete slöa framför film eller med en bok resten av helgen.

Visst är det underbart med en helg som bara ska regna bort. Inga måsten, och man kan vara inne och slappa utan dåligt samvete. Jag älskar det så länge det inte sker alltför ofta.

God fredag på er alla.
Min är slut om några timmar.

/ E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0